Çin, şehir içi ulaşımda daha temiz bir alternatife adım attı ve tamamen yerli üretim olan hidrojen enerjili ilk treninin başarılı bir test sürüşünü gerçekleştirdi. Changchun, Jilin eyaletindeki tarihi sürüş, trenin saatte 160 kilometre hızla seyrettiğini ve bu başarının, raylı taşımacılıkta hidrojen enerjisi teknolojisinin uygulanması adına büyük bir ilerleme olduğunu gösterdi. CRRC Changchun Demiryolu Araçları tarafından geliştirilen bu tren, özellikle enerji verimliliği konusunda dünya çapında öne çıkıyor ve tasarım gerekliliklerinin tümünü karşılayarak kilometre başına ortalama 5 kilovat-saat enerji tüketimiyle dikkat çekiyor.
Bu yenilikçi tren, fosil yakıtlara veya havai elektrik hatlarına olan ihtiyacı ortadan kaldıran bir hidrojen enerji itki sistemine sahip. Test verileri, trenin 1.000 kilometreden fazla bir menzile sahip olduğunu ve dolayısıyla sık sık yakıt ikmaline gerek duymadığını gösteriyor.
Çin bunu da başardı; hidrojenle tam 1000 km
Hidrojen güç sistemi, -25°C ile 35°C arasında değişen aşırı sıcaklıklar, titreşim direnci, elektromanyetik uyumluluk ve yangın güvenliği dahil olmak üzere çeşitli testlerden başarıyla geçti. Bu kapsamlı testler, trenin güvenli ve güvenilir bir şekilde işletilmesini sağlıyor.
Bu başarılı test sürüşü, Çin‘in demiryolu taşımacılığı endüstrisinde önemli bir kilometre taşı oluşturuyor ve hidrojen enerjisi teknolojisinin daha geniş bir kabulünün yolunu açıyor. Ayrıca, ülkenin yüksek son teknoloji taşıma ekipmanlarının geliştirilmesindeki teknolojik bağımsızlığını ve kontrolünü pekiştiriyor. Bu gelişme, umarız enerji dengesinin zamanla daha fazla ülkede sağlanabilmesi için bir örnek teşkil eder.